![]() ![]() |
||||||
Az Audi a Genfi AutószalononMárcius 1-jén kezdődött a Genfi Autószalon számos premierrel. Az Audi Genfben mutatja be először a közönségnek A3-as tanulmányautóját. Mint ahogyan a Q5 hybrid quattro, az A8 L Security speciális biztonsági felszereltséggel, és a sportos Audi RS3 Sportback is először mutatkozik be a publikumnak. Az AUDI A3-mas tanulmányautó![]() A 81. Nemzetközi Genfi Autószalonon az Audi vonzó tanulmánymodellel jelentkezett. Az A3-as család jövőbeni bővülését jelzi a négyüléses lépcsőshátú limuzin tanulmány is. Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a genfi autószalon sajtótájékoztatóján elmondta: „Ezzel a modellel is biztosítjuk a jövőben a teljes vertikumú győri járműgyártást.” Az Audi A3 concept sportosan elegáns formavilága a letört felső sarkokkal kialakított, legfrissebb „singleframe” hűtőrácsot és a legkorszerűbb LED technikát felvonultató fényszórókat is harmonikus egységbe fogja. Oldalnézetének karakteres stílusjegyeiként egyebek mellett alacsony és folyamatos ívű tetővonala, illetve kupészerűen döntött C-oszlopai jelennek meg. Az Audi A3 concept tanulmány hosszúsága 4,44, szélessége 1,84, míg magassága csupán 1,39 méter. E sportos arányok határozottan kiemelik dinamikus karakterét, mint motorja teljesítménye. Az öthengeres, turbófeltöltésű motor 300 kilowattot (408 LE) produkál, amit hétfokozatú S tronic sebességváltó és a quattro összkerékhajtás továbbít a négy kerék felé. Az Audi A8 L SecurityAz Audi egy új, exkluzív modellel jelenik meg a piacon. Az Audi A8L Security modell a hosszú tengelytávolságának köszönhetően megfelel a legszigorúbb irányelveknek, amelyek a civil járművekre érvényesek. Emellett a jármű különleges védelemmel ellátott, és speciális biztonsági felszereltséggel rendelkezik. Az A8 L Security W12-es motorral felszerelt, amit 2012-től egy újabb követ majd. Mindkét motor közös tulajdonsága az erő és a hatékonyság ötvözése. ![]() Az 5,27 méter hosszú L-karosszériába 450 óra alatt építik be a védelmi elemeket, melyeknek köszönhetően az A8 minden „részecskéje” legalább a VR7-es védelmi szintet képviseli, de egyes pontjai a VR9-es, illetve 10-es szintet is teljesítik. Noha az alumínium térvázas karosszéria tömegét a páncélozás 720 kilogrammal növeli, az A8 így is könnyebb, mint bármelyik vetélytársa. Az 500, lóerős, 6,3 literes W12-es így a páncélozott limuzinok között dinamikusnak számító, 7,2 másodperces 100 km/órára gyorsulással és 210 km/órás végsebességgel büszkélkedhet. Vegyes fogyasztási értéke teljesítményéhez és közel 3 tonnás önsúlyához mérten jónak számít, de a fejlesztés dolgozik már egy még takarékosabb, dízel motoros verzión is. A Security természetesen mindazon technikai vívmányokat felsorakoztatja, amelyek az A8-ban megtalálhatók, váltója 8 fokozatú automata, lámpái LED-esek, fedélzetén vezeték nélküli internet használhatól. Az elnöki limuzin nem csak utasait kényezteti, sofőrjét is temérdek elektronikával, többek közt távolságtartós tempomattal, éjjellátó rendszerrel, sávtartó és holttér-figyelő elektronikával, valamint külső kamerarendszerrel is segíti. Az Audi Q5 hybrid quattro![]() Kifejlesztése során az Audi mindvégig nagy súlyt fektetett az elektromos hajtással megtett útszakaszok lehető legmagasabb arányára. A piac jelenleg legdinamikusabb hibrid SUV-modellje legfeljebb 60 kilométer/óra sebességgel akár három kilométert is megtehet nulla emissziójú üzemben, s tisztán elektromos hajtással akár 100 kilométer/óra sebességre is képes. Nagyteljesítményű, ugyanakkor könnyű lítiumion-akkumulátorával, illetve számos további fejlett műszaki megoldásával az Audi Q5 hybrid quattro kétségkívül a legfrissebb technikát képviseli. A Audi Q5 hybrid 2.0 TFSI aggregátja és elektromotorja fejlett párhuzamos hibrid rendszert alkotnak, s közvetlenül egymás mögött elhelyezkedve igazán meggyőző hatékonyságú koncepciót képviselnek. Együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkálnak. A nagysikerű Q5-sorozat új csúcsmodellje álló helyzetből mindössze 7,1 másodpercet igényel 100 kilométer/órás tempóig, míg a 80 és 120 kilométer/óra közötti gyorsítás az ötödik fokozatban csupán 5,9 másodpercig tart. A dinamikus menetteljesítményeket 222 kilométer/óra végsebesség teszi teljessé. Az Audi Q5 hybrid quattro a vonatkozó szabványos menetcikluson mért kombinált üzemanyag-fogyasztása kb. 6,9 liter 100 kilométerenként, amihez kilométerenként kevesebb mint 159 gramm széndioxid kibocsátása párosul. A 75 literes üzemanyagtartály egy TDI dízellel összevethető hatótávot kölcsönöz az Audi új hibrid SUV-modellje számára. „Audi Urban Mobility” – „Sofőr nélkül vezetni”![]() Az Audi egy új projektet dolgozott ki „Audi Urban Mobility” címmel, aminek a lényege, hogy a jármű sofőr nélkül is biztonságos manővereket hajthat végre. A Genfi Autószalon tegnap esti rendezvényén egy ilyen Audi TTS tanulmányautó gördült a színpadra, méghozzá sofőr nélkül. Az Audi RS3 Sportback![]() Az Audi egy új modellel, az RS 3 Sportback-kel bővíti dinamikus RS - sorozatát. Az A3 sorozat új modellje már a negyedik Audi modell, melyet Győrben gyártanak. 2,5 literes, öthengeres, 250 kW (340 LE) teljesítményű motorja szintén az Audi Hungaria motorgyárában készül. Az Audi RS3 Sportback agresszív hűtőrácsot, alumínium betéteket, hatalmas légbeömlőket és szép küszöbtoldatokat, duplavégű sport kipufogórendszert és 19 collos kerékgarnitúrát kapott. Az új Audi RS3 virtuális teszteléseA világpremierrel egyidőben az iPhone-tulajdonosok március 3-tól virtuálisan tesztelhetik az RS3-at. Az ingyenes iPhone játék, az "Asphalt Audi RS 3" a játékosoknak felajánlja a lehetőséget, hogy két pálya közül választhassanak (Bahamas és Tokió). Ebben a játékban nem csak a célvonalat kell átlépni a győzelemhez. Ügyes manőverekkel lehetséges az ellenfelek kijátszása, illetve az eldugott rövidebb utak felfedezése. A Bahamas pályán legalább három kört legjobb játékidővel befejező játékosa a nemzetközi verseny végén kap egy Audi A3 Sportback-et. |
||||||
![]() |
||||||
|