Az Audi világa

A negyedik modell Győrből: az Audi RS 3 Sportback

Az Audi egy új modellel, az RS 3 Sportback-kel bővíti dinamikus RS-sorozatát. Az A3-sorozat új topmodellje már a negyedik Audi modell, melyet Győrben gyártanak. 2,5 literes, öthengeres, 250 kW (340 LE) teljesítményű motorja az Audi Hungaria motorgyárában készül. Az új modell 2011 tavaszától megvásárolható.

„Az A3-szegmensben már bizonyítottuk a járműgyártás területén megszerzett kimagasló kompetenciánkat. Mivel az RS 3 az Audi Hungaria első Sportback modellje, így e téren is bővíthetjük szaktudásunkat” – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. Az RS 3 a TT Coupé, TT Roadster és A3 Cabriolet mellett a negyedik modell, melyet ugyanazon a gyártósoron szerelnek össze Győrben.

Az Audi RS széria darabjai mindig a modellsorozatok csúcsát jelentik. Az RS 3 alig 4,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára – a versenytársak között ez a legjobb eredmény. Az autó 250 km/óránál éri el elektronikusan szabályozott végsebességét. Az 1.575 kg tömegű Sportback, átlagfogyasztása ennek ellenére mindössze 9,1 liter 100 kilométeren – ez 212 gramm CO2 kibocsátásnak felel meg kilométerenként. Az RS motorja szintén Győrben készül. A 2,5 literes TFSI erőforrás 250 kW (340 LE) teljesítményét 2480 cm3-es lökettérfogatából nyeri – ez 100,8 kW (137,1 LE) fajlagos teljesítményt jelent literenként.

Az RS 3 gyártásához több mint 150 millió forintos beruházást valósítottak meg Győrben, melyet egyes gyártóberendezések átalakítására és logisztikai bővítésre fordítottak. A munkatársak egy speciális képzésen vettek részt Ingolstadtban annak érdekében, hogy előkészüljenek az új feladatokra.

A járműgyártás az első Audi TT modell-lel kezdődött 1998 tavaszán Győrben. Ezt követte 1999 őszén a TT Roadster. A TT karosszériájának gyártását és lakkozását Ingolstadtban végzik, a járművet pedig Győrben szerelik össze. 2007 novemberétől a TT-gyártósorán készül az Audi A3 Cabriolet is. Jelenleg mintegy 700 munkatárs dolgozik az Audi Hungaria járműgyárában.

Innovációk limuzinja – Az új Audi A6

Az új Audi A6 karosszériája nagy arányban tartalmaz alumíniumot és különböző high-tech acélfajtákat. A szerkezet kifejezetten könnyű, szilárd és biztonságos. A különösen alacsony belső zajszintről a legkorszerűbb konstrukciós módszerek és anyagfajták gondoskodnak. Az egyes főegységek közötti kifinomult harmónia és együttműködés, illetve a felfüggesztés és a hajtásrendszer elemeinek ágyazásaiban alkalmazott fejlett hidraulikus csillapítások rendkívül magas színvonalú lengéskényelemről gondoskodnak.

Az Audi A6 formavilága atletikus és elegáns karaktert sugároz. Az új limuzin hosszúsága 4,92, szélessége 1,87, míg magassága csupán 1,46 méter – egyértelműen a legsportosabb arányok közvetlen vetélytársai körében. Hosszú motorházfedele, alacsony, feszes tetőíve, valamint oldalának markáns vonalai kifejezetten dinamikus összképet alkotnak. Markáns fellépését az extrafelszerelésként rendelhető, LED-technikájú fényszórók tehetik még kifejezőbbé.

Az új Audi A6 tágas beltere külseje erőtől duzzadó stílusát folytatja. Meghatározó formai elem a díszítő berakások körbefutó csíkja – az úgynevezett „wrap-around” ív – amely a vezetőt és az első utast harmonikusan „integrálja” az autó belsejébe. Az elegáns és lendületes vonalak határolta műszerfal egyértelműen a vezetőt helyezi a beltér középpontjába.

Az utastér minden egyes részlete azt a magas fokú gondosságot és igényességet sugározza, amellyel az Audi autói készülnek. Minden felhasznált anyagot – köztük például az egészen újszerű rétegeltlemez-technológiával készülő faberakást – a leggondosabb kiválasztás és megmunkálás jellemez. Kívánságra az első ülések szellőztető és masszázsfunkcióval is rendelhetők, a világításcsomagban pedig igényes hangulatfények tűnnek fel az utastérben.

Az új Audi A6 azon logikus ergonómiai koncepció jegyében született, amely a márka minden egyes modelljét jellemzi. A nagyhatékonyságú automatikus légkondicionálóés a továbbfejlesztett „MMI Radio” kezelési rendszer egyaránt az alapfelszereltség része, extraként pedig a fontos információkat a vezető elé kivetítő szélvédő-kijelző (Head-up-Display) is megjelenik a palettán. Kívánságra az „MMI touch” kezelési rendszer is rendelkezésre áll, amely a „touchpad” révén az „MMI plus” merevlemezes navigációs rendszer különösen könnyű és biztonságos kezelését teszi lehetővé.

Az Audi által a Google-lal közösen kínált online-szolgáltatások a „Bluetooth-autotelefon online” rendszerén keresztül kötik össze az új limuzint a világhálóval. A „Google Earth” képeit és információit a választott navigációs útvonalnak megfelelően saját UMTS-modul jeleníti meg a monitoron, a külső mobileszközök egyszerű csatlakoztatását pedig WLAN-hotspot biztosítja. A hifi-paletta csúcsán a Bang & Olufsen Advanced Sound System audio-berendezés áll.

Az „MMI Navigation plus” navigációs berendezés az új Audi A6 opcionális biztonsági, illetve vezetői segédrendszereivel is szoros együttműködésben dolgozik. A navigációs útvonal adatait a fényszóró, az automata sebességváltó és az araszoló (Stop & Go) funkcióval működő adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control; ACC) számára is eljuttatja, így e fejlett rendszerek már egészen komplex menethelyzeteket is felismerve segíthetik hatékonyan a vezetőt. Számos esetben az „Audi pre sense” biztonsági rendszer jelentősen enyhítheti a balesetek következményeit, de akár meg is előzheti azokat. Az „Audi active lane assist” az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásában segíti a sofőrt, míg a parkoló-asszisztens a beállások alatti kormányzás feladatát veszi át tőle. Az Audi öt – két benzines és három TDI – erőteljes és gazdaságos motorral kínálja új A6 sorozatát, mégpedig a 130 kW (177 LE) és 220 kW (300 LE) közötti teljesítmény-tartományban. Mindegyik számos technikát vonultat fel a márka gazdaságosságnövelő műszaki megoldásainak modulrendszerű programjából, köztük az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) illetve az innovatív hőmenedzsment rendszereivel.

Az új A6 modellek üzemanyag-fogyasztása akár 19 százalékkal is elődjüké alatt alakulhat, így az A6 a legkedvezőbb értékekkel büszkélkedhet vetélytársai körében. A paletta leggazdaságosabb tagja kétségkívül a 2.0 TDI, amely manuális sebességváltóval kiegészülve átlagosan mindössze 4,9 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 129 gramm széndioxid kibocsátása párosul. A későbbiekben jelenik meg a programban az Audi A6 hybrid, amelynek 2.0 TFSI erőforrása illetve elektromos motorja együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítménnyel áll a gazdaságos és sportos autózás szolgálatára, mégpedig 100 kilométerenként átlagosan csupán 6,2 literes üzemanyag-fogyasztás mellett (előzetes adat). Mint elődjei esetében, az Audi az új A6 sorozat tagjaihoz is erőátviteli rendszerek gazdag választékával szolgál. Ebben - a motorváltozattól függően - a hatfokozatú manuális sebességváltó éppúgy megtalálható, mint a fokozatmentes multitronic vagy a teljes egészében új fejlesztésű, sportos S tronic. Kifinomult konstrukciójával és fokozatai széles tartományával mindegyik váltómű jelentősen hozzájárul az új Audi A6 Limousine kiemelkedő gazdaságosságához.

A sebességváltók motorváltozattól függően az első- vagy a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül mind a négy kerék felé továbbíthatják a teljesítményt. A quattro hajtás koronakerekes központi differenciálműve és fejlett, kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzása révén az A6 vonóerő-átadási, stabilitási és menetdinamikai adottságait egyaránt a legmagasabb színvonalon biztosítja. A csúcsmotorizáltságok mellé az Audi opcióként sport-differenciálművet is kínál.

Az új A6 futóműve a sportos precizitás és a dinamikus komfort egyéni ötvözetét kínálja. Felfüggesztéseinek lengőkarjai alumíniumból készülnek, új fejlesztésű szervokormánya pedig nagyhatékonyságú elektromechanikus rásegítéssel működik. Az Audi új business-limuzinja 16 és 20 col közötti peremátmérőjű keréktárcsákkal kapható.

Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer szintén a szériafelszereltséget bővíti, az elsőkerék-hajtású változatok elektronikus menetstabilizáló berendezése (ESP) pedig az elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval egészül ki. Kívánságra a csillapítás-szabályzással bővített, rendkívül kényelmes „adaptive air suspension” légrugózás is rendelkezésre áll, az ugyancsak opcionális dinamikus kormányzás később jelenik meg a választékban.

Az Audi Hungaria világa

Elkészült az 500.000. autó Győrben

Tizenkét évvel a járműgyártás megkezdése után legördült a sorról az 500.000. Audi Győrben. A jubileumi autó egy íbiszfehér Audi TT RS Roadster, amely az angol piacra készült. A sportautó 2,5 literes, öthengeres, 250 kW (340 LE) teljesítményű TFSI motorja is Győrben készül. A magyar munkatársak magas fokú hozzáértése és rugalmassága elengedhetetlen elemévé vált az AUDI AG növekedési stratégiájának. A vállalat a következő években mintegy 900 millió euró összegű beruházással teljes gyártási folyamatot lefedő vállalattá bővíti a győri gyárat.

Frank Dreves, az AUDI AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja és az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke hangsúlyozta: „A félmillió itt készült autó fontos mérföldkő az Audi Hungaria történetében. A tervezett gyárbővítés a jövőre nézve is a győri gyár melletti elkötelezettségünk bizonyítéka, mely továbbra is kulcsszerepet játszik növekedési terveinkben és versenyképességünk erősítésében.“

Az Audi a következő években mintegy 900 millió euró összegű beruházást valósít meg Győrben, mellyel a jelenleg működő motor- és járműgyártáson túlmenően teljes gyártási folyamatot lefedő vállalattá bővíti. 2013-tól évente 125.000 jármű hagyja majd el a gyártósorokat, köztük az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautók, az A3 Cabriolet és az A3-as modellcsalád egy további tagja. A járműgyártó a beruházással 1.800 új munkahelyet teremt. A bővítésnek köszönhetően az Audi a törzsállományt, a beszállítókat és a szolgáltatókat is beleértve 15.000 embernek biztosít majd értékes munkahelyet a régióban.

„Rugalmasságunkkal, gazdaságosságunkkal és munkatársaink elkötelezettségével sikeresen bizonyítottunk a konszern gyárai közötti versenyben. Amióta olyan emocionális és hatékony modellek készülnek Győrben, mint az Audi TT és az A3 Cabriolet, ebben a járműszegmensben folyamatosan tanúsítottuk kompetenciánkat és kiváló teljesítményt nyújtottunk“, mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója.

„Zöld Béka Díj”: Az Audi Hungaria Környezetvédelmi nyilatkozata második alkalommal nyert

Győr – A fenntarthatósági és környezetvédelmi jelentések közép-európai versenyén az Audi Hungaria a vállalat 2008-as Környezetvédelmi nyilatkozatával vett részt. A 2001-ben a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég által alapított díjat 2006 után immár második alkalommal nyerte el az Audi Hungaria. A díjat Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter adta át tegnap ünnepélyes keretek között.

"Az erőforrások védelme és a környezetünkkel kapcsolatos felelősségteljes cselekvés fémjelzi az Audi Hungaria vállalati filozófiáját. Az évente készülő Környezetvédelmi nyilatkozat fontos eszköz ennek bemutatására” - mondta Thomas Faustmann, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. ügyvezető igazgatója.

Ebben az évben 34 neves nemzetközi vállalat indult a megmérettetésen a közép-európai térségből. Az Audi Hungaria Környezetvédelmi nyilatkozata a vállalat környezetmenedzsmentjének sokszínűségét mutatja be, és lehetőséget nyújt az olvasónak arra, hogy betekintést kaphasson a kulisszák mögé, a környezeti célok gyakorlati megvalósításába, így például a minimálkenés teghnológiájának hulladékcsökkentést célzó bevezetésébe.

Aktuális álláshirdetéseink:

Vezetői pozícióink:

Felsőfokú végzettségűeknek:

Érettségivel, technikusi/szakmunkásbizonyítvánnyal rendelkezőknek:

Szakmai gyakorlati lehetőségek:

Diplomamunka program:



AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.
9027 Győr, Kardán u. 1.
Karrier vonal
+36 96 66 8888
Fax
+ 36 96 66 1261
Web
audi.hu/hu/karrier/
E-mail